SGK Genelgesi 2017/30 Tebliğ İşlemleri ve Süreler

SGK Genelgesi 2017/30

T.C.

SOSYAL GÜVENLIK KURUMU BASKANLIGI

Sigorta Primleri Genel Müdürlügü

Tarih: 27/12/2017

Sayi : 70660756-206.16-E.6569541

Konu : 2011/53 sayili Genelgenin teblig islemleri ve süreler ile ilgili bölümlerinde degisiklik yapilmasi

GENELGE

2017/30

5/12/2017 tarihli ve 30261 sayili Resmi Gazetede yayimlanan “7061 sayili Bazi Vergi Kanunlari Ile Diger Bazi Kanunlarda Degisiklik Yapilmasina Dair Kanun” ile 213 sayili Vergi Usul Kanunu ve 6183 sayili Amme Alacaklarinin Tahsil Usulü Hakkinda Kanunun muhtelif maddelerinde degisiklik yapilmistir.

A) 1/1/2018 tarihinden geçerli olmak üzere 6183 sayili Kanunun 15, 55, 56 ve 60 inci maddelerinde ve 58 inci maddesinin birinci ve yedinci fikralarinda yer alan “7” ibareleri “15” olarak degistirilmis olup, 2011/53 sayili Genelgedeki degisiklikler asagida gösterilmistir.

1) 2011/53 sayili Genelgenin “Birinci Kisim, Birinci Bölüm, Kurum Alacaklarinin Korunmasina Iliskin Hükümler” baslikli bölümünde ilgili yerler asagidaki sekilde güncellenmistir.

“6.2. Ihtiyati haczin uygulanmasi ve dava konusu edilmesi” baslikli bölümün ikinci ve besinci paragrafindaki 7 günlük süreler 15 gün olarak asagidaki sekilde degistirilmistir.

“Haklarinda ihtiyati haciz uygulanan borçlular, haczin yapildigi tarihten, giyapta yapilan hacizlerde ise haczin teblig tarihinden itibaren 15 gün içinde yetkili is mahkemesinde dava açabilir. Borçlu tarafindan ihtiyati hacze karsi 15 gün içinde ihtiyati haczin iptali için dava açilmis olsa bile, hüküm kesinlesinceye kadar ihtiyati haciz devam eder. ”

“Ihtiyati hacze karsi 15 günlük dava açma süresinin geçmesinden sonra alacakli ünitece ödeme emrinin tebligi ile ihtiyati haciz kesin hacze çevrilir.’”

“13. Alt isverenlerin borçlari” baslikli bölümün 12 nci paragrafindaki 7 günlük süre 15 gün olarak asagidaki sekilde degistirilmistir.

“Öte yandan, 6183 sayili Kanunun 55 inci maddesinin birinci fikrasinda; “Amme alacagini vadesinde ödemeyenlere, 15 gün içinde borçlarini ödemeleri veya mal bildiriminde bulunmalari lüzumu bir “ödeme emri” ile teblig olunur.”

2) 2011/53 sayili Genelgenin “Birinci Kisim, ikinci Bölüm, Mahsup ve Tecil” baslikli bölümünde ilgili yerler asagidaki sekilde güncellenmistir.

“2.12. Tecil ve taksitlendirme sartlarina uyulmamasi” baslikli bölümün ikinci paragrafindaki 7 günlük süreler 15 gün olarak asagidaki sekilde degistirilmistir.

“6183 sayili Kanunun 56 nci maddesi, “Karsiliginda teminat gösterilmis bulunan amme alacagi vadesinde ödenmedigi takdirde, borcun 15 gün içinde ödenmesi, aksi halde teminatin paraya çevrilecegi veya diger sekillerle cebren tahsile devam olunacagi borçluya bildirilir. 15 gün içinde borç ödenmedigi takdirde teminat bu kanim hükümlerine göre paraya çevrilerek amme alacagi tahsil edilir. ” hükmünü amirdir. ”

“Buna göre, tecil ve taksitlendirme kosullarina uyulmamasi üzerine tecil ve taklitlendirme islemi bozuldugunda borçluya, “karsiliginda teminat alinmis olan borcun 15 gün içinde ödenmesi, aksi halde teminatin paraya çevrilecegi ve diger sekillerle cebren tahsile devam edileceginin ” bildirilmesi, 6183 sayili Kanunun 56 nci maddesi hükmü geregi yasal zorunluluk oldugundan, borçluya yükümlülüklerinin mutlaka bir yazi ile bildirilmesi gerekmektedir.’’

3) 2011/53 sayili Genelgenin “Ikinci Kisim, Kurum Alacaginin Cebren Tahsili” baslikli bölümünde ilgili yerler asagidaki sekilde güncellenmistir.

“1.1. Teminatli alacaklarda takip” baslikli bölümün birinci paragrafindaki 7 günlük süreler 15 gün olarak asagidaki sekilde degistirilmistir.

“6183 sayili Kanunun 56 nci maddesi hükmüne göre, karsiliginda teminat gösterilmis bulunan Kurum alacagi vadesinde ödenmedigi takdirde, borcun 15 gün içinde ödenmesi, aksi halde teminatin paraya çevrilecegi veya diger sekillerde cebren tahsiline devam olunacaginin borçluya bildirilmesi gerekmektedir. Bu bildirime ragmen 15 gün içinde borç ödenmedigi takdirde teminat 6183 sayili Kanun hükümlerine göre paraya çevrilir.”

“1.2. Ödeme emri” baslikli bölümün birinci paragrafinin birinci cümlesinde ve ikinci paragrafinda yer alan 7 günlük süreler 15 gün olarak asagidaki sekilde degistirilmistir.

“Kurum alacagini vadesinde ödemeyenlere 15 giin içinde borçlarini ödemeleri veya mal bildiriminde bulunmalari gerektigi ödeme emri ile bildirilir. ”

“Kendisine ödeme emri teblig olunan sahis, böyle bir borcunun olmadigi veya kismen ödendigi veya zamanasimina ugradigini iddia ederek ödeme emrinin teblig tarihinden itibaren 15 giin içinde alacakli ünitenin bulundugu yetkili is mahkemesine itirazda bulunabilir.”

“1.3. Mal bildirimi” baslikli bölümün üçüncü paragrafinin ilk cümlesinde yer alan 7 günlük süre 15 gün olarak asagidaki sekilde degistirilmistir.

“Kendisine ödeme emri teblig edilen borçlu 15 gün içinde borcunu ödemek veya mal bildiriminde bulunmak mecburiyetindedir.”

“1.4. Hapsen tazyik” baslikli bölümün birinci paragrafinin ilk cümlesinde yer alan 7 günlük süre 15 gün olarak asagidaki sekilde degistirilmistir.

“Kendisine ödeme emri teblig edilen borçlu borcunu ödemezse 15 gün içinde mal bildiriminde bulunmasi gerekmektedir.,,

“1.5.1. Kati haciz” baslikli bölümün birinci paragrafindaki 7 günlük süre 15 gün olarak asagidaki sekilde degistirilmistir.

“Kati haciz Kurum alacaklarinin vadesinde ödenmemesi üzerine borçlulara ödeme emri teblig edilmesine müteakip, ödeme emrinin kesinlesmesinden sonra (ödeme emrinin teblig tarihinden sonra 15 gün geçmesinden itibaren) yapilan kesin hacizdir.”

B) 213 sayili Vergi Usul Kanununun 101, 102, 103 üncü maddelerinde 1/1/2018 tarihinden geçerli olmak üzere 6183 sayili Kanuna göre yapilacak teblig islemlerinde esas alinacak bilinen adresler, evrakin teslimi, ilanen teblig yapilacak hallere iliskin düzenlemeler yapilmis olup, buna göre 2011/53 sayili Genelgede yapilan degisiklikler asagida gösterilmistir.

“2. Teblig islemleri

6183 sayili Kanunun 8 inci maddesi geregi aksine bir hüküm bulunmadikça bu Kanunda yazili sürelerin hesaplanmasinda ve tebliglerin yapilmasinda 213 sayili Vergi Usul Kanunu hükümlerinin uygulanacagi belirtilmistir. Tebligatin amaci, hukuki islemlerin sonuçlarindan etkilenmeleri amaçlananlarin bilgilendirilmesi ve bu bilgilendirmenin belgelendirilmesidir.

Tebligat esaslari, 213 sayili Kanunun 93 ila 109 uncu maddeleri arasinda düzenlenmis olup, hüküm ifade eden belgeler ve yazilar, adresleri bilinen gerçek ve tüzel kisilere posta araciligiyla ilmuhaberli taahhütlü, memur eliyle veya adresleri bilinmeyenlere ilan yoluyla teblig edilir.

Kural olarak, bir tebligin hüküm ifade etmesi için usulüne uygun olarak yapilmasi gerekmektedir. 213 sayili Kanunun 108 inci maddesi geregi teblig edilen evraklarda esasa iliskin olmayan sekil hatalari tebligin hukuki geçerliligini etkilememektedir. Ancak her halükarda tebligde;

– Borçlu gerçek kisi ise ad ve soyadi, tüzel kisi ise tam unvani,

– Teblig edilecek borcun türü ve miktari,

– Itirazin hangi sürede ve nereye yapilacagi,

belirtilmis olmalidir. Söz konusu bilgilerde esasa iliskin hata/noksanlik bulunmasi halinde teblig geçersiz sayilabilmektedir.

 

2.1. Teblig yapilacaklar

2.1.1. Borçlulara, kanuni temsilcilere ve umumi vekillere teblig

Teblig borçlulara, bunlarin kanuni temsilcilerine, umumi vekillerine yapilir. Tüzel kisilere yapilacak teblig, bunlarin baskan, müdür veya kanuni temsilcilerine; vakiflar ve cemaatler gibi tüzel kisiligi olmayan tesekküllerde ise bunlari idare edenlere veya temsilcilerine yapilir. Tüzel kisilerin birden fazla müdür veya temsilcisi varsa tebligin bunlardan birine yapilmasi yeterlidir.

Kendisine teblig yapilacak kimsenin bulunmamasi halinde teblig, ikametgâh adresinde bulunanlardan veya isyerlerinde memur ya da müstahdemlerinden birine yapilir. Muhatap yerine bu sekilde kendisine teblig yapilacak kimsenin görünüsüne nazaran 18 yasindan asagi olmamasi ve bariz bir suretle ehliyetsiz bulunmamasi gerekir.

2.1.2.Veli, vasi ve kayyimlara teblig

Velayet veya vesayet altindaki borçlulara borçlari nedeniyle yapilacak tebligat bunlarin veli, vasi ve kayyimlarina yapilir.

Borçlu yerine geçen veli, vasi veya kayyim gibi birden fazla sorumlu olmasi halinde, tebligat bunlardan yalniz birine yapilabilir. Sayet tebligin konusu olan ise ayri bir vasi veya kayyim bakmakta ise tebligat bunlara yapilir.

2.1.3.Vasitali teblig

Kara, deniz, hava ve jandarma eratina yapilacak tebligat kita komutani ve müessese amiri gibi en yakin üst vasitasi ile yapilir. Üst bu evraki derhal teblig olunacak kimseye vermedigi takdirde tazminle mahkûm olur.

2.1.4.Kamu kurum ve kuruluslarina teblig

Kamu kurum ve kuruluslarina yapilacak teblig, bu kurum ve kuruluslarin en büyük amirlerine veya bunlarin yardimcilarina veya en büyük amirin yetkili kilacagi memurlara yapilir.

2.1.5.Yabanci memlekette bulunanlara teblig

Yabanci memlekette bulunanlara teblig o memleketin yetkili makami vasitasi ile yapilir. Yabanci memleketlerde bulunan kimselere teblig olunacak evrak, tebligati çikaran merciin bagli bulundugu Bakanlik vasitasiyla Disisleri Bakanligina, oradan da borçlunun bulundugu memleketteki Türkiye büyükelçiligi veya konsolosluguna gönderilir. Bunun için anlasma varsa veya o memleketin kanunlari müsait ise o yerdeki Türk siyasi memuru veya konsolosu tebligin yapilmasini yetkili makamdan ister. Yabanci memlekette resmi görevle bulunan Türk memurlarina ise teblig Disisleri Bakanligi vasitasiyla yapilir. Yabanci memlekette bulunan askeri sahislara yapilacak teblig, bagli bulunduklari kara, deniz, hava kuvvetleri komutanliklari ve Jandarma Genel Komutanligi vasitasi ile yapilir.

Yapilan ikili sözlesmeler geregi Almanya, Avusturya, Lüksemburg ve Romanya ile primlerin karsilikli tahsil edilmesi gerektiginden bu ülkelerde bulunan borçlular hakkinda düzenlenen formüler ve alacagin takibi için gerekli bilgilerin Emeklilik Hizmetleri Genel Müdürlügü Yurtdisi Sözlesmeler ve Emeklilik Daire Baskanligina gönderilmesi gerekmektedir.

2.2. Teblig usulleri

2.2.1. Posta ile teblig

Genel teblig usulü, posta araciligiyla yapilan tebligdir.

2.2.1.1. Bilinen adreslere teblig

Borçlunun bilinen adreslerine gönderilen teblig evraki posta dairesince muhatabina teslim edildigi tarihte teblig edilmis sayilir. Teblig tarihi, posta memurunun teblig alindisi üzerine evrakin muhataba teslim edildigi sirada kayit düstügü tarihtir.

Teblig yapilacak adresin tespitinde 213 sayili Kanunun “Bilinen adresler” baslikli 101 inci maddesi dikkate alinacaktir. Buna göre borçlunun;

1. Ise baslamada veya adres degisikliginde bildirilen isyeri adresleri,

2. Yetkili memurlarca denetimler sonucu düzenlenen tutanaklar veya ilgilinin imzasi bulunmak sartiyla yetkili memurlar tarafindan bir tutanakla tespit edilen isyeri adresleri,

3. 25/4/2006 tarihli ve 5490 sayili Nüfus Hizmetleri Kanununa göre olusturulan adres kayit sisteminde bulunan yerlesim yeri adresi,

bilinen adresler olarak kabul edilmektedir. Teblig öncelikle, isyeri adresi veya tutanaklarla tespit edilen bilinen adreslerden tarih itibariyla tebligat yapacak makama en son bildirilmis veya bu makamca tespit edilmis olan adrese yapilir.

Örnek: Kurumumuza borcu bulunan (A) Limited Sirketinin 10/02/2017 tarihli isyeri bildirgesinde bildirilen isyeri adresi ile 10/01/2018 tarihli Tecil ve Taksitlendirme Talep Formunda belirttigi isyeri adresi farklilik göstermektedir. (A) Limited Sirketi taksitlendirme talep tarihi itibariyla Kurumumuza herhangi bir adres degisikligi bildiriminde bulunmamistir. Bu durumda ilgili ünitenin, tebligi isyeri bildirgesinde bildirilen isyeri adresine yapmasi gerekmektedir. Borçlunun 10/01/2018 tarihli Tecil ve Taksitlendirme Talep Formunda yer alan isyeri adresi bilinen adres olarak kabul edilmeyecektir.

Isyeri adresinde teblig yapilacak olanlarin; geçici veya daimi ayrilma gibi nedenlerle isyerinde bulunamamasi, isin birakilmasi veya isin birakilmis sayilmasi hallerinde teblig,

a) Borçlu gerçek kisi ise kendisinin,

b) Borçlu tüzel kisi ise baskan, müdür veya kanuni temsilcilerinden birinin,

c) Borçlu tüzel kisiligi olmayan tesekküllerden ise bunlari idare edenler veya varsa temsilcilerinden herhangi birinin,

adres kayit sisteminde bulunan yerlesim yeri adresine yapilir.

Öte yandan, borçlu tarafindan ise baslamada veya adres degisikliginde bildirilen isyeri harici adreslere teblig yapilmayacaktir. Ayni sekilde ilgilinin imzasi bulunmak sartiyla yetkili memurlar tarafindan bir tutanakla tespit edilen adresler isyeri adresi degilse bu adreslere de teblig yapilamayacaktir.

Isyeri adresi olmayanlara ise teblig, dogrudan adres kayit sisteminde bulunan yerlesim yeri adresine yapilir.

Örnek: Kurumumuza borcu bulunan (X) Limited Sirketinin borcundan dolayi sirket müdürü (B)’nin müsterek ve müteselsil sorumluluguna gidilmistir. (B)’ye ait 20/01/2018 tarihli Tecil ve Taksitlendirme Talep Formunda (B) dogrudan adres kayit sisteminde bulunan yerlesim yeri adresinden farkli bir adres beyan etmistir.

Ilgili ünite, tebligi dogrudan adres kayit sisteminde bulunan yerlesim yeri adresine çikaracaktir. (B)’nin 20/01/2018 tarihli Tecil ve Taksitlendirme Talep Formunda beyan ettigi adres,

yerlesim yeri adresi olarak kabul edilmeyecektir.

2.2.1.2. Muhatabin adresinde bulunamamasi ya da bilinen isyeri adresinin olmamasi

Isyeri adreslerine yapilacak tebliglerde, geçici ayrilmalar da dahil olmak üzere muhatabin adreste bulunamamasi durumunda teblig, yerlesim yeri adresine yapilir. Muhatabin geçici ayrilmalar da dahil olmak üzere yerlesim yeri adresinde bulunamamasi halinde, posta memuru tarafindan durum teblig alindisi üzerine serh edilir ve söz konusu teblig evraki derhal üniteye iade edilir. Ünite tarafindan, zamanasimi ve dosyanin diger özel durumlari gözetilerek uygun bir süre sonra muhatabin yerlesim yeri adresine tekrardan teblig yapilir. Ikinci teblig yapilmadan önce, tebligin ikinci defa yapildigina dair ibarenin teblig zarfi üzerine (kase kullanilarak) yazilmasi gerekmektedir. Muhatabin ikinci defa yerlesim yeri adresinde bulunamamasi durumunda posta memuru tarafindan teblig evrakinin gönderildigi idareden alinabilecegi serhini içeren bir pusula (Ek: 1) kapiya yapistirilir. Bu durum, posta memuru tarafindan teblig alindisi üzerine serh ve imza edilerek teblig evraki ilgili üniteye iade edilir. Teblig evrakinin pusulanin yapistirildigi tarihten itibaren onbes gün içerisinde muhatabi tarafindan alinmasi halinde alindigi günde, bu süre içerisinde alinmamasi halinde ise onbesinci günde teblig yapilmis sayilir.

2.2.1.3 Tebligati almaktan imtina edilmesi

Bilinen isyeri adresinde veya yerlesim yeri adresinde bulunmasina karsin kendisine teblig yapilacak kimse tebligati almaktan imtina ederse, posta memuru tarafindan teblig evrakinin gönderildigi idareden alinabilecegi serhini içeren bir pusula (Ek:l) kapiya yapistirilir ve durum teblig alindisi üzerine serh edilir. Bu durumda teblig, pusulanin kapiya yapistirildigi tarihte yapilmis sayilir.

2.2.1.4. Teblig alindisi

Tebligin ne zaman, nerede ve kime yapildigini ispatlayan tek belgedir. Tebligin usulüne göre yapildigini ortaya koyan bir belge www.alomaliye.comvasfina sahip olmasi teblig alindisina ayri bir önem yüklenmesine neden olmaktadir. Tebligin usulüne uygun yapildiginin ispati, tebligi yapan ve yapildigini iddia eden idareye düsmektedir. Bu nedenle, idare herhangi bir tereddüte mahal vermemek için tebligin yapildigini gösterir belgeleri titizlikle ve eksiksiz düzenlemek ve ispat sirasinda ibraz etmek zorundadir.

2.2.2. Ilanen teblig

2.2.2.1. Tebligin ilanla yapdacagi haller

1/1/2018 tarihinden geçerli olmak üzere yapilan degisiklik ile 213 sayili maddesinde yapilan degisiklik dogrultusunda düzenleme yapilarak 5490 sayili Kanununa göre olusturulan adres kayit sisteminde bulunan yerlesim yeri adresi de ilanen teblig yapilacak haller arasinda sayilmistir.

Buna göre;

1. 213 sayili Kanunun 101 inci maddesi kapsaminda bilinen adresi yoksa,

2. 213 sayili Kanunun 101 inci maddesinin birinci fikrasinin (1) ve (2) numarali bentlerinde sayilan bilinen adreste teblig yapilamamasi halinde, muhatabin adres kayit sisteminde kayitli bir adresi bulunmazsa,

3. Yabanci memlekette bulunanlara teblig yapilmasina imkan bulunmazsa,

4. Baskaca nedenlerden dolayi teblig yapilmasina imkân bulunmazsa teblig ilan yolu ile yapilir.

2.2.2.2. Ilanin içerigi ve kapsami

Ilanda;

1. Muhataba yönelik bilgiler (borçlu gerçek kisi ise adinin, soyadinin ve T.C. Kimlik Numarasinin, tüzel kisi ise unvani ve isyeri sicil numarasinin, gerçek ve tüzel kisi ayirt etmeksizin borcun döneminin ve icra takip numarasinin eksiksiz ve dogru olarak yazilmasi gerekir.)

2. Teblig edilecek borcun türü ve miktarina iliskin bilgiler,

3. Usule yönelik bilgiler ile borca itiraza iliskin bilgiler

bulunmalidir. Yapilacak ilanda, ilan tarihinden baslayarak bir ay içinde muhatabin ilani yapan makama bizzat veya vekil sifatiyla müracaat etmesi veyahut taahhütlü mektup veya telgrafla açik adreslerini bildirmesi halinde, kendisine bu süre ile kayitli teblig yapilacagi ihtar edilir.

2.2.2.3.Ilanen tebligin sekil sartlari

Ilan yoluyla yapilacak tebliglerde ilanin sekil sartlari ile esaslari Vergi Usul Kanunun 104 üncü maddesinde açiklanmistir.

Buna göre;

1/1/2017 tarihinden itibaren, 6183 sayili Kanun uyarinca yürütülen islemlerden dolayi teblige konu borç tutarinin (borç asli ile gecikme cezasi ve gecikme zammi) 2.000,00-TL’den az olmasi halinde, gazete yoluyla ilanen teblig yapilmaksizin ilan yazisinin (teblig evraki) sosyal güvenlik il müdürlügünün/sosyal güvenlik merkezinin ilan asmaya mahsus (ilan tahtasi) mahallinde asilmasi suretiyle ilanen teblig islemi yapilacaktir.

Ilan yoluyla teblig edilecek borç tutarinin (borç asli ile gecikme cezasi ve gecikme zammi) 2.000,00-TL (dahil) ile 200.000,00-TL arasinda olmasi halinde, ilanin sosyal güvenlik il müdürlügünün/sosyal güvenlik merkezinin bulundugu yerin belediye sinirlari içinde çikan bir veya daha fazla gazetede yayimlanmasi, borç tutarinin (borç asli ile gecikme cezasi ve gecikme zammi) 200.000,00-TL ve üzerinde olmasi durumunda ise mahalli gazetelerin yani sira Türkiye genelinde yayin yapan günlük gazetelerden birinde de ayrica yayimlanmasi gerekmektedir.

Ilan yazisinin ünitenin ilan asmaya mahsus (ilan tahtasi) mahalline asilmasi suretiyle ilan edilmesinin geçersiz olmamasi için, ilan yazisinin askiya çikarildigi tarihi izleyen 15 inci güne kadar asili kalmasi saglanacaktir. Ilan yazisinin asildiginin tarih ve imzalar konulmak suretiyle bir tutanakla mutlaka tespit edilmesi ve ilan yazisinin bir örneginin borçlunun bilinen son adresinin bagli bulundugu muhtarliga da gönderilmesi gerekmektedir.

Gazete yoluyla yapilacak tebligler, ilan edilmesini teminen Basin Ilan Kurumuna gönderilecektir.

2.2.2.4.Ilanin sonuçlari

Ilan suretiyle yapilan çagriya bir ay içinde bizzat sosyal güvenlik il müdürlügüne/sosyal güvenlik merkezine gelerek müracaat edenlere teblig elden yapilir. Bir aylik süre içinde bizzat veya vekil araciligiyla basvurmayip adres bildirenler varsa, bunlara da posta ile teblig yapilir. Bildirilen adres yanlis veya terkedilmis olursa ve bu nedenle evrak teblig edilemezse, adres bildirilmemis sayilir. Bu durumda, ilan tarihinden baslayarak bir ay sonunda teblig yapilmis kabul edilir.

Ilan tarihinden itibaren baslayan bir aylik süre içinde borçlu tarafindan yukarida nitelikleri belirtilen türde bir basvuru yapilmamissa, bir ayin sonunda teblig yapilmis sayilir.

Ilanen yapilacak tebliglerde ilanin yapildigi tarih itibariyla zamanasimi dolmadan tebligatin yapilmis olmasi gerekmektedir. Ayrica, ilanen tebligde öngörülen bir aylik süre ve ilan üzerine adres bildirilmesi hali de göz önünde bulundurulmalidir.

2.2.3. Memur vasitasiyla teblig

213 sayili Kanunun 107 nci maddesine göre tahsil dairesi, tebligleri posta yerine memur vasitasiyla yaptirmaya yetkilidir. Ancak, tebligi yapacak memurlar da 101 inci ve 106 nci maddelerde yazili kurallara uymakla yükümlüdürler. Memur eli ile teblig özellikle ve ivedi konularda ihtiyati haciz ve posta ile yapilan tebliglerde, muhatabin adresini degistirmemesine veya geçici olarak bir yere gitmemesine ragmen tebligin yapilmamasi gibi özel hallerde yapilacaktir.

2.2.4. Elektronik ortamda teblig

5510 sayili Kanunun 88 inci maddesi ve 213 sayili Kanunun 107/A maddesi geregi Kurum, elektronik ortamda yapilacak tebligle ilgili her türlü teknik altyapi kurmaya veya kurulmus olanlari kullanmaya, teblige elverisli elektronik adres kullanma zorunlulugu getirmeye ve kendisine elektronik olarak teblig yapilacaklari ve elektronik teblige iliskin diger usul ve esaslari belirlemeye yetkilidir.

Elektronik ortamda tebligat, muhatabin elektronik adresine ulastigi tarihi izleyen besinci günün sonunda yapilmis sayilir.”

Bilgi edinilmesini ve geregini rica ederim.

Ek 1: Tebligat Pusulasi

EK:1

TEBLIGAT PUSULASI

Isyeri Sicil No/T.C. Kimlik No(*):

Soyadi (Unvani)

Adi:

Teblig Evrakini Gönderen Idare Barkod No :

Tarih:…/…/                                                                                                          Saat:…/….

Teblige Çikan Memurun/Posta Memurunun Adi-Soyadi

Imzasi

(*) T.C. vatandasi olan gerçek kisilerde T.C. Kimlik Numarasi, yabanci kimlik numarasi bulunan yabanci gerçek kisilerde Yabanci Kimlik Numarasi yazilir.

TEBLIGAT PUSULASI (Muhatap)

Isyeri Sicil No/T.C. Kimlik No (*)                                                                     :

Soyadi (Unvani)                                                                                                 :

Adi :

Teblig Evrakini Gönderen Idare Barkod No :

Adiniza düzenlenen teblig evraki

? Tebellügden imtina etmeniz

? Yerlesim yeri adresine ikinci defa gidildigi halde teblig yapilacak olanlarin bu adreste bulunamamasi (Geçici ayrilmayi da kapsar.)

sebebiyle tebligi gönderen idareye iade edilmistir. Teblig evrakini gönderen idareden alabileceginiz duyurulur.

Tebellügden imtina edilmesi durumunda pusulanin kapiya yapistirildigi tarihte teblig yapilmis sayilir. Yerlesim yeri adresine ikinci defa gidildigi halde teblig yapilacak olanlarin bu adreste bulunamamasi durumunda (geçici ayrilmayi da kapsar.) teblig evrakinin pusulanin kapiya yapistirildigi tarihten itibaren 15 gün içerisinde alinmasi halinde alindigi gün, bu süre içerisinde alinmamasi halinde 15 inci günde teblig yapilmis sayilir.

Tarih:…/…/                                                                                                          Saat:…/….

Teblige Çikan Memurun/Posta Memurunun Adi-Soyadi

Imzasi

(*) T.C. vatandasi olan gerçek kisilerde T.C. Kimlik Numarasi, yabanci kimlik numarasi bulunan yabanci gerçek kisilerde Yabanci Kimlik Numarasi yazilmistir.

(02.01.2018)