KDV İade Taleplerindeki Eksikliklere İlişkin Yazılar, 1 Eylül 2016 Tarihinden İtibaren E-Tebligat Yoluyla Tebliğ Edilmeye Başlanacaktır.

3065 sayili Katma Deger Vergisi Kanununda yer alan hükümler geregince, KDV Genel Uygulama Tebligi ile öngörülen usul ve esaslar çerçevesinde gerçeklestirilmekte olan katma deger vergisi iadesi islemlerinde, iade talebinde bulunan mükelleflerin ibraz ettikleri bilgi ve/veya belgelerde eksiklik bulunmasi halinde, bu durum iade islemini gerçeklestiren vergi daireleri tarafindan mükelleflere posta yoluyla teblig edilen bir yazi ile bildirilmektedir.

Bakanlik Makaminca onaylanarak uygulanmaya baslanan “KDV Iadelerinin Etkinlestirilmesi ve Hizlandirilmasi, Iade Süreçlerinin Standartlastirilmasi Eylem Plani” kapsaminda yapilan çalismalar neticesinde, eksiklik yazilarinin e-tebligat yoluyla teblig edilmesine iliskin gerekli hazirliklar tamamlanmistir.

Mevcut uygulamada posta yoluyla tebligati yapilan eksiklik yazilari, 213 sayili Vergi Usul Kanununun 107/A maddesi ve 456 Sira No.lu VUK Genel Tebligi ile öngörülen düzenlemeler çerçevesinde elektronik adres kullanma zorunlulugu getirilen ve kendisine elektronik ortamda teblig yapilabilecek olan mükelleflere ve iade talebine iliskin olarak rapor teslim etmis olan YMM’lere 1/9/2016 tarihinden itibaren e-tebligat yoluyla teblig edilecektir. e-Tebligat uygulamasinda, mükelleflerimize basvurulari sirasinda bildirdikleri GSM (cep telefonu) numaralarina SMS (kisa mesaj) göndermek suretiyle bilgilendirme yapilmaktadir.

e-Tebligat kapsaminda bulunmayan mükelleflerin iade taleplerine yönelik eksiklik yazilarinin tebliginde ise mevcut uygulamaya devam edilecektir.

Duyurulur.

GELIR IDARESI BASKANLIGI