Kamu İşyerlerinin Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Göndermesi

 

T.C.

SOSYAL GÜVENLIK KURUMU BASKANLIGI

Sigorta Primleri Genel Müdürlügü

Sayi : 99779835-202.99-E.2820392

Tarih: 13/04/2018

Konu : Kamu Isyerlerinin Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Göndermesi

GENEL YAZI

Bilindigi üzere, 21/12/2017 tarihli 30277 sayili Resmi Gazetede yayimlanarak yürürlüge giren Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliginde Degisiklik Yapilmasina Dair Teblig ile Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebligine eklenen “Uygulamaya geçisin yayginlastirilmasi” baslikli Geçici 4 üncü maddesinde;

(1) Uygulamaya geçisin yayginlastirilmasi kapsaminda; Kirsehir ilindeki mükellefler/isverenler için 1/6/2017 tarihinden itibaren baslamis olan bu Tebligin uygulanmasina Amasya, Bartin ve Çankiri illeri merkez ve ilçelerinde bulunan mükellefler/isverenler (281 Seri No.lu Gelir Vergisi Genel Tebligindebelirtilen bankalar hariç) için 1/1/2018 tarihinden itibaren baslanacaktir.

(2) Birinci fikra kapsamina giren mükelleflerce/isverenlerce AmasyaBartinÇankiri ve Kirsehir illeri disindaki baska bir ilde istihdam edilmekle birlikte ücret ödemeleri veya tahakkuku bu illerde yapilan çalisanlarin ücret ödemeleri üzerinden tevkif edilen vergiler ile sigortalilarin prime esas kazanç ve hizmet bilgilerini içeren Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Amasya, Bartin, Çankiri veya Kirsehir illerindeki yetkili vergi dairelerine elektronik ortamda gönderilecektir.

(3) Amasya, Bartin, Çankiri veya Kirsehir illerinde istihdam edilmekle birlikte ücret ödemesi veya tahakkuku bu iller disinda bir ilde yapilan çalisanlarin ücret ödemeleri üzerinden tevkif edilen vergilere ait muhtasar beyanname, ücret ödemesi veya tahakkukun yapildigi yer vergi dairesine verilecektir. Ayrica bu sigortalilara ait aylik prim ve hizmet belgeleri ise elektronik ortamda (e-bildirge) Kuruma verilmeye devam edilecektir.”

Denilmektedir.

Buna göre, 1/6/2017 tarihinden beri Kirsehir ilindeki isverenler için getirilen “Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi” uygulamasina 1/1/2018 tarihinden itibaren Amasya, Bartin ve Çankiri illeri merkez ve ilçelerinde bulunan isverenler için de geçilmis olup resmi isyeri isverenlerinin Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesini göndermelerine yönelik hazirliklarin devam etmesi nedeniyle ikinci bir duyuruya kadar aylik prim ve hizmet belgelerini e-bildirge sistemiyle göndermeye devam edecekleri açiklanmis bulunmaktadir.

Bu defa, 5510 sayili Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fikrasinin (a) bendi kapsaminda sigortali çalistiran Kamu isyeri isverenlerinden, gelir vergisi kesintisi yapip muhtasar beyanname göndermekle yükümlü olanlarin, 2018/Nisan döneminden (15.04.2018-14.05.2018) itibaren Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamelerini e-Beyanname sistemi üzerinden göndermeleri gerekmektedir.

Bilgi edinilmesini rica ederim.

Savas ALIÇ

Genel Müdür V.