6661 Sayılı TORBA YASA Resmi Gazetede yayımlandı (27.01.2016)

27 Ocak 2016 Tarihli Resmi Gazete

Sayi: 29606

Kanun No: 6661

Kabul Tarihi: 14 Ocak 2016

MADDE 1– 21/6/1927 tarihli ve 1111 sayili Askerlik Kanununun ek 1 inci maddesinin birinci fikrasi asagidaki sekilde degistirilmis ve üçüncü fikrasi yürürlükten kaldirilmistir.

“Oturma veya çalisma iznine sahip olarak isçi, isveren sifatiyla veya bir meslek ya da sanati icra ederek, yurt içinde geçirilen süreler hariç olmak üzere, toplam en az üç yil süre ile fiilen yabanci ülkelerde bulunan bu Kanun ile 1076 sayili Yedek Subaylar ve Yedek Askeri Memurlar Kanununa tabi yükümlüler, 38 yasini tamamladiklari yilin sonuna kadar durumlarini ispata yarayan belgelerle birlikte bagli bulunduklari Türk konsolosluklari araciligi ile askerlik subelerine basvurmalari ve 1.000 avro veya karsiligi kadar yönetmelikte belirtilecek yabanci ülke parasini, basvuru tarihinde defaten ödemeleri hâlinde muvazzaf askerlik hizmetini yerine getirmis sayilirlar.”

MADDE 2- 1111 sayili Kanuna asagidaki geçici madde eklenmistir.

“GEÇICI MADDE 53- Bu maddenin yürürlüge girdigi tarihten önce dövizle askerlik hizmetinden yararlanmak üzere basvuranlardan, ek 1 inci maddede belirtilen sartlari tasiyanlar, 1.000 Avro veya karsiligi kadar yönetmelikte belirtilen yabanci ülke parasini ödemis olmak kaydiyla askerlik hizmetini yerine getirmis sayilirlar.

Bu maddenin yürürlüge girdigi tarihten önce 38 yasini tamamladiklari yilin sonuna kadar dövizle askerlik hizmetinden yararlanmak üzere basvurmayanlar ile basvurduklari hâlde döviz ödemelerini tamamlamadiklari için dövizle askerlik hizmeti kapsamindan çikartilanlardan ek 1 inci maddedeki sartlari tasiyanlar, 31 Aralik 2017 tarihine kadar 1.000 avro veya karsiligi kadar yönetmelikte belirtilecek yabanci ülke parasini basvuru sirasinda defaten ödemeleri kaydiyla muvazzaf askerlik hizmetini yerine getirmis sayilirlar.

Yukaridaki fikralar kapsamina girenlerin fazladan yaptiklari ödemeler iade edilmez.”

MADDE 3- 21/2/1963 tarihli ve 210 sayili Degerli Kagitlar Kanununa bagli “Degerli Kagitlar Tablosu”nun (6) numarali sirasi asagidaki sekilde degistirilmistir.

“6.a) Kanuni bildirim süresi disinda dogum nedeniyle düzenlenen Türkiye Cumhuriyeti kimlik karti    15

b) Degistirme nedeniyle düzenlenen Türkiye Cumhuriyeti kimlik karti            15

c) Kayip nedeniyle düzenlenen Türkiye Cumhuriyeti kimlik karti                     30”

MADDE 4- 210 sayili Kanuna asagidaki geçici madde eklenmistir.

“GEÇICI MADDE 3– 31/12/2016 tarihine kadar nüfus cüzdanlarindan 8 TL degerli kâgit bedeli alinir ve bu bedelin tespiti Kanunun 1 inci maddesi kapsaminda yapilmaya devam edilir.”

MADDE 5- 27/7/1967 tarihli ve 926 sayili Türk Silahli Kuvvetleri Personel Kanununa asagidaki geçici madde eklenmistir.

“GEÇICI MADDE 39- Bu Kanunun kadrosuzluktan emeklilik hükümlerine tabi olmak kaydiyla, Yüksek Askeri Sura tarafindan emekliye ayrilmasina karar verilen albaylardan, 30 Agustos 2016 tarihi itibariyla subaylikta;

a) 30 uncu fiili hizmet yilini tamamlayacak olanlara, emeklilige esas aylik tutarinin 5,5 kati,

b) 29 uncu fiili hizmet yilini tamamlayacak olanlara, emeklilige esas aylik tutarinin 11 kati,

c) 28 inci fiili hizmet yilini tamamlayacak olanlara, emeklilige esas aylik tutarinin 16 kati,

herhangi bir vergiye tabi olmaksizin Sosyal Güvenlik Kurumu tarafindan emekli ikramiyesi olarak ayrica ödenerek 50 nci maddenin (a) bendine göre 30 Agustos 2016 tarihi itibariyla kadrosuzluktan emekliye sevk edilirler. Bunlardan, 30 Agustos 2016 tarihi itibariyla bir üst rütbeye terfi ettirilenler hakkinda talepleri hâlinde emeklilik islemi uygulanmaz. Fiili hizmet sürelerinin hesaplanmasinda, 14 üncü ve 109 uncu maddeler geregince subay nasbedilenler ile harp okulu ögrenim süresinden yil olarak fazla okuyarak fakülte ve yüksekokullari bitirenler islem gördükleri emsali harp okulu mezunlari ile birlikte degerlendirilmeye tabi tutulur.

Bu durumdaki personel, istedigi sürece ve azami emsallerinin 31 inci fiili hizmet yilini tamamladiklari yilin 30 Agustos tarihine kadar, emekliye ayrildiklari rütbe ve kidem üzerinden 3/1/1961 tarihli ve 205 sayili Ordu Yardimlasma Kurumu Kanununa göre hesaplanacak aidat her ay düzenli olarak kendisi tarafindan ödenmek kaydiyla Ordu Yardimlasma Kurumu üyeliklerini devam ettirebilir.”

MADDE 6- 4/6/1985 tarihli ve 3213 sayili Maden Kanununun geçici 29 uncu maddesine asagidaki fikra eklenmistir.

“Bu Kanunun 2 nci maddesinde sayilan IV. Grup madenlerden “Linyit” ve “Taskömürü” çikaran ve özel hukuk tüzel kisilerinin ruhsat sahibi olarak islettikleri yeralti maden isletmelerine,  22/5/2003 tarihli ve4857 sayili Is Kanununun 41, 53 ve 63 üncü maddelerinde 10/9/2014 tarihli ve 6552 sayili Kanunlayapilan degisiklikler ile bu Kanunun ek 9 uncu maddesiyle olusan maliyet artislarinin karsilanmasina iliskin destek verilebilir. Bu destekler Bakanlik bütçesine konulan ödeneklerden karsilanir. Maliyet artislarinin karsilanmasina iliskin usul ve esaslar ile bu usul ve esaslarin uygulanma süresi Bakanligin teklifi üzerine Bakanlar Kurulunca belirlenir.”

MADDE 7- 15/1/2004 tarihli ve 5070 sayili Elektronik Imza Kanununun 10 uncu maddesinin birinci fikrasinin (b), (e) ve (f) bentleri asagidaki sekilde degistirilmistir.

“b) Nitelikli sertifika verdigi kisilerin kimligini resmî belgelere göre veya Türkiye Cumhuriyeti kimlik karti vasitasiyla uzaktan güvenilir bir biçimde tespit etmekle,”

“e) Kanunlarda öngörülen sinirlamalar sakli kalmak üzere sertifikanin kullanimina iliskin özellikler, uyusmazliklarin çözüm yollari ile ilgili sartlar ve güvenli elektronik imzanin elle atilan imza ile esdeger oldugu hakkinda talep eden kisiyi sertifikanin tesliminden önce bilgilendirmekle,

f) Sertifikada bulunan imza dogrulama verisine karsilik gelen imza olusturma verisini baskasina kullandirmamasi konusunda, sertifika sahibini bilgilendirmekle,”

MADDE 8- 25/4/2006 tarihli ve 5490 sayili Nüfus Hizmetleri Kanununun 3 üncü maddesinin birinci fikrasinin (h) ve (r) bentleri asagidaki sekilde degistirilmis ve ayni fikraya asagidaki bent eklenmistir.

“h) Degerli kâgitlar: Kimlik kartini, uluslararasi aile cüzdanini ve mavi karti,”

“r) Kimlik karti: Kisinin Türk vatandasi oldugunu ve aile kütügüne kayitli bulundugunu gösteren Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartini,”

“ff) Biyometrik veri: Elektronik sistemler araciligi ile kimlik tespit ve kimlik dogrulama islemlerinin gerçeklestirilmesini saglamak amaciyla alinan parmak izi, damar izi ve el ayasindan elde edilen kisiye özgü verileri,”

MADDE 9- 5490 sayili Kanunun 7 nci maddesinin birinci fikrasina asagidaki bent eklenmis ve ayni fikranin son cümlesi asagidaki sekilde degistirilmistir.

“h) Biyometrik verisi.”

“(a), (g), (g) ve (h) bentlerinde belirtilen kayitlar sadece elektronik ortamda tutulur.”

MADDE 10- 5490 sayili Kanunun 11 inci maddesinin birinci fikrasinda yer alan “nüfus cüzdani” ibaresi “kimlik karti” ve “nüfus cüzdanlarini” ibaresi “kimlik kartlarini”; 18 inci maddesinin birinci fikrasinda yer alan “nüfus cüzdanlarini” ibaresi “kimlik kartlarini” ve dördüncü fikrasinda yer alan “nüfus cüzdani” ibaresi “kimlik karti” seklinde degistirilmistir.

MADDE 11- 5490 sayili Kanunun Besinci Kisim basligi “Kimlik Karti, Uluslararasi Aile Cüzdani ve Mavi Kart” seklinde degistirilmistir.

MADDE 12- 5490 sayili Kanunun 41 inci maddesi asagidaki sekilde degistirilmistir.

“MADDE 41- (1) Kimlik kartinda yer alacak bilgiler ile kartin tasarimi, temini, basimi, dagitim ve teslim yöntemi ile üretim ve kisisellestirilmesinde kullanilacak sistemi belirlemeye Bakanlik yetkilidir.

(2) Kimlik kartinda yer alacak biyometrik verinin türü, niteligi ve alinma yasi Bakanlikça belirlenir.

(3) Biyometrik verisi alinacak kisilerin sahsen müracaati esastir. Biyometrik verisi alinmayacak çocuklarin kimlik karti müracaati veli veya vasileri ile 15 inci ve 17 nci maddelerde yer alan bildirim yükümlülügü bulunan kisiler tarafindan yapilir.

(4) Merkezî veri tabaninda tutulan biyometrik veriler kimlik dogrulama islemleri disinda kullanilamaz.

(5) Kisi, müracaat sirasinda yazili muvafakati ile kimlik kartini teslim alacak kisiyi belirleyebilir.

(6) Kimlik karti talebinde bulunan kisi ile nüfus kütüklerinde kayitli kisinin ayni kisi olup olmadigi hususunda tereddüte düsülmesi hâlinde mülkî idare amirinin emri ile kolluk kuvvetlerine arastirma yaptirilir.

(7) Kimlik kartinin kaybi veya degistirilmesi nedeniyle yapilacak müracaatlarda, yenisi verilinceye kadar geçerli olmak üzere, usul ve esaslari Bakanlikça belirlenen geçici bir belge verilebilir.

(8) Kimlik kartina bu Kanunda öngörülenler disinda kayit ve isaret konulamaz. Kimlik karti hiçbir kisi veya kurum tarafindan alikonulamaz.

(9) Evlenme islemi tamamlandiktan sonra, çiftlere uluslararasi aile cüzdani verilir.

(10) Uluslararasi aile cüzdani ve mavi kart Bakanlikça belirlenen tasarim ve sayida Maliye Bakanliginca bastirilir. Aile cüzdanlari ve mavi kartlar Maliye Bakanliginca yurt içinde nüfus müdürlüklerine ve evlendirme memurluklarina verilmek üzere maliye yetkililerine, yurt disinda ise dis temsilciliklere verilmek üzere Disisleri Bakanligina gönderilir. Uluslararasi aile cüzdanlari ve mavi kartlarin en fazla üç bin adedi, bedeli sonradan ödenmek üzere, müteakiben üç bin adetlik partiler hâlinde pesin para karsiliginda nüfus müdürlügüne verilir.

(11) Kimlik karti, uluslararasi aile cüzdani ve mavi kart bedeli müracaat sirasinda tahsil edilir. Dogum bildiriminin kanuni süresi içinde yapilmasi hâlinde ve 2828 sayili Kanun kapsaminda düzenlenecek kimlik kartlarindan degerli kâgit bedeli alinmaz.

(12) Hatali yazim nedeniyle iade edilen uluslararasi aile cüzdanlari ve mavi kartlar degerli kâgit bedelinden düsülür. Hatali üretim ya da yazim nedeniyle kimlik kartlarinin degistirilmesi hâlinde kimlik karti bedeli alinmaz.

(13) Genel Müdürlük, nüfus müdürlükleri ile dis temsilcilikler, kimlik karti, uluslararasi aile cüzdani ve mavi kart bedeli açisindan 2/6/1934 tarihli ve 2489 sayili Kefalet Kanunu hükümlerine tabi degildir.

(14) Kimlik karti bedellerinin Hazine veznelerine yatirilmasina iliskin usul ve esaslar Bakanlik ve Maliye Bakanliginca müstereken belirlenir.”

MADDE 13- 5490 sayili Kanunun 42 nci maddesi basligi ile birlikte asagidaki sekilde degistirilmistir.

“Talep belgesi

MADDE 42- (1) Kimlik karti ve uluslararasi aile cüzdanlarinin verilebilmesi için sekli ve kapsami Bakanlikça belirlenen ve bastirilan talep belgeleri kullanilir. Dogum tutanaklarina dayanilarak kimlik karti düzenlemesinde talep belgesi aranmaz.

(2) Talep belgelerini uygulamaya koymaya veya uygulamadan kaldirmaya ve bunlarin saklama sürelerini belirlemeye Bakanlik yetkilidir.”

MADDE 14- 5490 sayili Kanunun 68 inci maddesinin birinci fikrasinin (b) ve (c) bentleri asagidaki sekilde degistirilmis ve üçüncü fikrasinin (a), (b) ve (c) bentleri yürürlükten kaldirilmistir.

“b) Evlenme olayini bildirme yükümlülügünü süresi içinde yerine getirmeyenlere yurt içinde nüfus müdürlüklerince, yurt disinda ise dis temsilciliklerce 50 Türk lirasi idarî para cezasi verilir.

c) Adres degisikligini bildirme yükümlülügünü süresi içinde yerine getirmeyenlere 50 Türk lirasi, gerçege aykiri beyanda bulunanlara 1000 Türk lirasi idarî para cezasi, yurt içinde mülkî idare amirlerince, yurt disinda ise dis temsilciliklerce verilir.”

MADDE 15- 5490 sayili Kanuna asagidaki ek madde eklenmistir.

“Atiflar

EK MADDE 1- (1) Diger mevzuatta “nüfus cüzdani”, “hüviyet cüzdani”, “nüfus hüviyet cüzdani”, “hüviyet varakasi”, “nüfus kâgidi” ibarelerine yapilan atiflar “Türkiye Cumhuriyeti kimlik karti”na yapilmis sayilir.”

MADDE 16- 5490 sayili Kanuna asagidaki geçici madde eklenmistir.

“GEÇICI MADDE 6- (1) Nüfus cüzdanlarinin düzenlenmesi ve dagitilmasi 31/12/2016 tarihine kadar asagidaki usul ve esaslara göre yapilir:

a) Nüfus cüzdanlari, Bakanlikça tespit edilen sekil, ebat ve örnege uygun olarak Maliye Bakanliginca bastirilir ve nüfus müdürlüklerinin ihtiyaçlarini karsilamak üzere muhasebe yetkililerine, dis temsilciliklerin ihtiyaçlarini karsilamak üzere Disisleri Bakanligina gönderilir.

b) Muhasebe yetkilisince nüfus müdürlüklerinin ihtiyaci göz önünde tutularak, kadin ve erkek nüfus cüzdanlarinin her biri için en fazla üçer bin adedi, bedeli sonradan ödenmek üzere, müteakiben üçer bin adetlik partiler hâlinde pesin para karsiliginda verilir. Dogum bildirimlerinin kanuni süresi içinde yapilmasi hâlinde düzenlenecek nüfus cüzdanlarindan degerli kâgit bedeli alinmaz. Hatali yazim nedeniyle iade edilen nüfus cüzdanlari degerli kâgit bedelinden düsülür.

c) Nüfus cüzdani, yurt içinde ilçe nüfus müdürlüklerince ve yurt disinda dis temsilciliklerce kisilerin kendilerine, ergin olmayanlarin veli, vasi veya resmî vekillik belgesi ibraz edenler ile bu Kanunun 17 nci maddesinde belirtilen, beyanla yükümlü kisilere Bakanlikça tespit edilecek usûller çerçevesinde verilir.

ç) Genel Müdürlük ile baskonsolosluklar, nüfus cüzdani bedeli açisindan 2489 sayili Kanun hükümlerine tabi degildir.”

MADDE 17- 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayili Sosyal Sigortalar ve Genel Saglik Sigortasi Kanununa asagidaki geçici madde eklenmistir.

“GEÇICI MADDE 68- (1) Bu Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fikrasinin (a) bendi kapsaminda haklarinda uzun vadeli sigorta kollari hükümleri uygulanan sigortalilari çalistiran isverenlerce;

a) 2015 yilinin ayni ayina iliskin Kuruma verilen aylik prim ve hizmet belgelerinde prime esas günlük kazanci 85 TL ve altinda bildirilen sigortalilarin toplam prim ödeme gün sayisini geçmemek üzere, 2016 yilinda cari aya iliskin verilen aylik prim ve hizmet belgelerinde bildirilen sigortalilara iliskin toplam prim ödeme gün sayisinin,

b) 2016 yili içinde ilk defa bu Kanun kapsamina alinan isyerlerinden bildirilen sigortalilara iliskin toplam prim ödeme gün sayisinin,

2016 yili Ocak ila Aralik aylari/dönemleri için günlük 3,33 TL ile çarpimi sonucu bulunacak tutar, bu isverenlerin Kuruma ödeyecekleri sigorta primlerinden mahsup edilir ve bu tutar Hazinece karsilanir.

(2) Mevcut bir isletmenin kapatilarak degisik bir ad, unvan ya da bir is birimi olarak açilmasi veya yönetim ve kontrolü elinde bulunduracak sekilde dogrudan veya dolayli ortaklik iliskisi bulunan sirketler arasinda istihdamin kaydirilmasi, sahis isletmelerinde isletme sahipliginin degistirilmesi gibi Hazine katkisindan yararlanmak amaciyla muvazaali islem tesis ettigi anlasilan veya sigortalilarin prime esas kazançlarini 2016 yili için eksik bildirdigi tespit edilen isyerlerinden Hazinece karsilanan tutar gecikme cezasi ve gecikme zammiyla birlikte geri alinir ve bu isyerleri hakkinda bu madde hükümleri uygulanmaz.

(3) Isverenlerin çalistirdiklari sigortalilarla ilgili 2016 yilina iliskin olarak, aylik prim ve hizmet belgelerini yasal süresi içerisinde vermedigi, sigorta primlerini yasal süresinde ödemedigi, denetim ve kontrolle görevli memurlarca yapilan sorusturma ve incelemelerde çalistirdigi kisileri sigortali olarak bildirmedigi veya bildirilen sigortalinin fiilen çalismadigi durumlarinin tespit edilmesi, Kuruma prim, idari para cezasi ve bunlara iliskin gecikme cezasi ve gecikme zammi borcu bulunmasi hâllerinde bu maddenin birinci fikrasinin (b) bendine iliskin hükümler uygulanmaz. Ancak Kuruma olan prim, idari para cezasi ve bunlara iliskin gecikme cezasi ve gecikme zammi borçlarini 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayili Amme Alacaklarinin Tahsil Usulü Hakkinda Kanunun 48 inci maddesine göre tecil ve taksitlendiren isverenler bu tecil ve taksitlendirme devam ettigi sürece anilan fikra hükmünden yararlandirilir.

(4) Birinci fikranin (a) bendinin uygulanmasinda, bir önceki yilin ayni ayina iliskin olarak aylik prim ve hizmet belgesi verilmemis olmasi hâlinde bildirim yapilmis takip eden ilk aya iliskin aylik prim ve hizmet belgesindeki bildirimler esas alinir. 2015 yilindan önce bu Kanun kapsamina alinmis ancak 2015 yilinda sigortali çalistirmamis isyerleri hakkinda birinci fikranin (b) bendi hükümleri uygulanir.

(5) Sigortali ve isveren hisselerine ait sigorta primlerinin Devlet tarafindan karsilandigi durumlarda isverenin ödeyecegi sigorta priminin Hazinece karsilanacak tutardan az olmasi hâlinde sadece sigorta prim borcu kadar mahsup islemi yapilir.

(6) 4/6/1985 tarihli ve 3213 sayili Maden Kanununun ek 9 uncu maddesi uyarinca ücretleri asgari ücretin iki katindan az olamayacagi hükme baglanan “Linyit” ve “Taskömürü” çikarilan isyerlerinde yer altinda çalisan sigortalilar için birinci fikranin uygulanmasinda (a) bendinde belirtilen 85 TL günlük kazanç iki kat olarak ve 2015 yilinin ayni ayina iliskin Kuruma verilen aylik prim ve hizmet belgelerinde bildirilen prim ödeme gün sayisinin yüzde 50’sini geçmemek üzere, 2016 yilinda cari aya iliskin verilen aylik prim ve hizmet belgelerinde bildirilen sigortalilara iliskin toplam prim ödeme gün sayisi dikkate alinir.

(7) Bu madde hükümleri, 5018 sayili Kanuna ekli (I) sayili cetvelde sayilan kamu idarelerine ait kadro ve pozisyonlarda 4 üncü maddenin birinci fikrasinin (a) bendi kapsaminda çalisan sigortalilar için uygulanmaz.

(8) 4734 sayili Kanunun 2 nci maddesinin birinci fikrasinin (a), (b), (c) ve (d) bentlerinde sayilan idareler tarafindan ilgili mevzuati uyarinca yapilan ve sözlesmesinde fiyat farki ödenecegi öngörülen hizmet alimlarinda, ihale dokümaninda personel sayisinin belirlendigi ve haftalik çalisma saatinin tamaminin idarede kullanilmasinin öngörüldügü isçilikler için birinci fikra uyarinca Hazine tarafindan karsilanacak tutarlar bu idarelerce isverenlerin hak edisinden kesilir.

(9) 2016 yili Ocak ila Aralik aylarina/dönemlerine iliskin yasal süresi disinda Kuruma verilen aylik prim ve hizmet belgelerinde kayitli sigortalilar için bu madde hükümleri uygulanmaz.

(10) Bu maddenin uygulanmasina iliskin usul ve esaslar Çalisma ve Sosyal Güvenlik Bakanligi, Maliye Bakanligi ve Hazine Müstesarliginin görüsleri alinmak suretiyle Kurum tarafindan belirlenir.”

MADDE 18- 15/3/2007 tarihli ve 5604 sayili Malî Tatil Ihdas Edilmesi Hakkinda Kanunun 1 inci maddesinin altinci fikrasinda yer alan “yedi gün” ibaresi “bes gün”, “yedinci günün” ibaresi “besinci günün” seklinde, yedinci fikrasinda yer alan “Gümrük idareleri” ibaresi “Özel tüketim vergisi, banka ve sigorta muameleleri vergisi, özel iletisim vergisi, sans oyunlari vergisi ile gümrük idareleri” seklinde, sekizinci fikrasinda yer alan “son gününden itibaren üçüncü günün” ibaresi “son gününü izleyen günün” seklinde degistirilmistir.

MADDE 19- 3/12/2010 tarihli ve 6085 sayili Sayistay Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fikrasinin (a) bendinde yer alan “sermayesindeki kamu payi dogrudan veya dolayli olarak %50’den fazla olan” ibaresi “sermayesinde dogrudan veya dolayli olarak kamu payi olan” seklinde degistirilmis ve fikranin sonuna asagidaki paragraf eklenmistir.

“(a) ve (b) bentleri kapsamina giren sirketlerden dogrudan veya dolayli olarak kamu payi %50’den az olup ilgili mevzuati uyarinca bagimsiz denetime tabi olan; sirketler, bunlarin istirakleri ve bagli ortakliklarinin denetimi, ilgili mevzuati uyarinca düzenlenen ve Sayistaya gönderilecek olan bagimsiz denetim raporlari esas alinarak yapilir. Sayistay, münhasiran kendisine sunulan bagimsiz denetim raporlarini esas alarak hazirlayacagi raporu Türkiye Büyük Millet Meclisine sunar.”

MADDE 20- Bu Kanunun;

a) 6 ve 17 nci maddeleri 1/1/2016 tarihinden geçerli olmak üzere yayimi tarihinde,

b) Diger maddeleri yayimi tarihinde,

yürürlüge girer.

MADDE 21- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür. 26/01/2016