29 NİSAN - 17 MAYIS TARİHLERİ ARASINDA TAM KAPANMA TEDBİRLERİ

26.04.2021
Covid-19 virüsünün mutasyona ugrayan yeni varyantlari sonrasinda artan bulasiciligiyla birlikte Koronavirüs (Covid-19) salgininin toplum sagligi ve kamu düzeni açisindan olusturdugu riski yönetme ve hastaligin yayilim hizini kontrol altinda tutma amaciyla yeni tedbirlerin alinmasi gerekmis ve 13 Nisan 2021 tarihli Cumhurbaskanligi Kabinesi toplantisinda alinan kararlar dogrultusunda 14 Nisan 2021 Çarsamba gününden itibaren iki haftalik kismi kapanma sürecine girilmistir.

Gelinen asamada temel usul ve esaslari 14.04.2021 tarih ve 6638 sayili Genelgemizle belirlenen kismi kapanma tedbirleri sonrasinda salginin artis hizinin önce yavasladigi, akabinde durdugu, son günlerde ise bir düsüs egilimine girdigi görülmektedir.

Bu çerçevede 26.04.2021 tarihinde Sayin Cumhurbaskanimizin baskanliginda toplanan Cumhurbaskanligi Kabinesi'nde alinan kararlar dogrultusunda; halihazirda uygulanmakta olan kismi kapanma tedbirlerine yeni önlemler eklenerek tam kapanma dönemine geçilecektir. 29 Nisan 2021 Persembe günü saat 19.00’dan itibaren 17 Mayis 2021 Pazartesi günü saat 05.00’e kadar sürecek olan tam kapanma döneminde ülke genelini kapsayacak sekilde asagidaki tedbirlerin alinmasi gerektigi degerlendirilmektedir.
 
Tam kapanma döneminde 14.04.2021 tarih ve 6638 sayili Genelgemizde belirtilen tedbirlere ilave olarak;


1. Sokaga Çikma Kisitlamasi


Hafta içi hafta sonu ayrimi olmaksizin 29 Nisan 2021 Persembe günü saat 19.00’da baslayip 17 Mayis 2021 Pazartesi günü saat 05.00’te bitecek sekilde tam zamanli sokaga çikma kisitlamasi uygulanacaktir.

1.1- Sokaga çikma kisitlamasi uygulanacak günlerde üretim, imalat, tedarik ve lojistik zincirlerinin aksamamasi, saglik, tarim ve orman faaliyetlerinin sürekliligini saglamak amaciyla Ek’te belirtilen yerler ve kisiler kisitlamadan muaf tutulacaktir.

Sokaga çikma kisitlamasina yönelik taninan muafiyetler, 14.12.2020 tarih ve 20799 sayili genelgemizde açikça belirtildigi sekilde muafiyet nedeni ve buna bagli olarak zaman ve güzergâh ile sinirli olup, aksi durumlar muafiyetlerin kötüye kullanimi olarak görülerek idari/adli yaptirimlara konu edilecektir.

1.2- Sokaga çikma kisitlamasinin oldugu günlerde bakkal, market, manav, kasap, kuruyemisçi ve tatlicilar 10.00-17.00 saatleri arasinda faaliyet gösterebilecek, vatandaslarimiz zorunlu ihtiyaçlarinin karsilanmasi ile sinirli olmak ve araç kullanmamak sartiyla (engelli vatandaslarimiz hariç) ikametlerine en yakin bakkal, market, manav, kasap, kuruyemisçi ve tatlicilara gidip gelebilecektir.
 
Ayni saatler arasinda bakkal, market, manav, kasap, kuruyemisçi, tatlicilar ve online siparis firmalari evlere/adrese servis seklinde de satis yapabileceklerdir.

Yukarida belirtilen uygulama zincir ve süper marketler için haftanin alti günü geçerli olacak, zincir marketler pazar günleri kapali kalacaktir.

1.3- Sokaga çikma kisitlamasinin oldugu günlerde yeme-içme yerleri (restoran, lokanta, kafeterya, pastane gibi yerler) sadece paket servis seklinde faaliyet gösterebileceklerdir.

Yeme-içme yerleri ile online yemek siparis firmalari Ramazan ayi sonuna denk gelen 13 Mayis 2021 Persembe gününe kadar 24 saat esasina göre paket servis yapabilecektir. Yeme-içme yerleri ile online yemek siparis firmalari Ramazan ayinin sona ermesiyle birlikte saat 01.00’e kadar paket servis yapabilecektir.

1.4- Tam kapanma döneminde ekmek üretiminin yapildigi firin ve/veya unlu mamul ruhsatli is yerleri ile bu is yerlerinin sadece ekmek satan bayileri açik olacaktir (Bu is yerlerinde sadece ekmek ve unlu mamul satisi yapilabilir.). Vatandaslarimiz ekmek ve unlu mamul ihtiyaçlarinin karsilanmasi ile sinirli olmak ve araç kullanmamak sartiyla (engelli vatandaslarimiz hariç) ikametlerine yürüme mesafesinde olan firina gidip gelebileceklerdir.

Firin ve unlu mamul ruhsatli is yerlerine ait ekmek dagitim araçlariyla sadece market ve bakkallara ekmek servisi yapilabilecek, sokak aralarinda kesinlikle satis yapilmayacaktir.

1.5- Sokaga çikma kisitlamasi sirasinda yukarida belirtilen temel gida, ilaç ve temizlik ürünlerinin satildigi yerler ile üretim, imalat, tedarik ve lojistik zincirlerinin aksamamasi amaciyla muafiyet kapsaminda bulunan is yerleri disinda tüm ticari isletme, is yeri ve/veya ofisler kapali olacak olup uzaktan çalisma haricinde yüz yüze hizmet verilmeyecektir.

1.6- Sokaga çikma kisitlamasi uygulanacak olan dönemde konaklama tesislerinde rezervasyonunun bulunmasi vatandaslarimiz açisindan sokaga çikma ve/veya sehirler arasi seyahat kisitlamasindan muafiyet saglamayacak olup bu dönemde konaklama tesisleri sadece zorunlu durumlara bagli olarak seyahat izin belgesi alan kisilere hizmet verebileceklerdir.

1.7- Yabancilara yönelik sokaga çikma kisitlamasina dair muafiyet sadece turistik faaliyetler kapsaminda geçici/kisa bir süre için ülkemizde bulunan yabancilari kapsamakta olup; ikamet izinliler, geçici koruma statüsündekiler veya uluslararasi koruma basvuru ve statü sahipleri dahil olmak üzere turistik faaliyetler kapsami disinda ülkemizde bulunan yabancilar sokaga çikma kisitlamalarina tabidirler.

1.8- Tam kapanma sürecinde kendi ihtiyaçlarini karsilayamayacak durumdaki ileri yas gruplarindaki veya agir hastaligi olan vatandaslarimizin 112, 155 ve 156 numaralari üzerinden bildirdikleri temel ihtiyaçlari VEFA Sosyal Destek Gruplarinca karsilanacak olup, bu konuda gerek personel görevlendirilmesi gerekse ihtiyaçlarin bir an evvel giderilmesi bakimindan gerekli tedbirler Valiler ve Kaymakamlar tarafindan alinacaktir.


2. Sehirler Arasi Seyahat Kisitlamasi


Sokaga çikma kisitlamasi uygulanacak olan 29 Nisan 2021 Persembe günü saat 19.00’dan 17 Mayis 2021 Pazartesi günü saat 05.00’e kadar vatandaslarimizin sehirler arasi seyahatlerine zorunlu haller disinda izin verilmeyecektir.
 
2.1- Sehirler arasi seyahat kisitlamasinin istisnalari;
 
  • Zorunlu bir kamusal görevin ifasi kapsaminda ilgili Bakanlik ya da kamu kurum veya kurulusu tarafindan görevlendirilmis olan kamu görevlileri (müfettis, denetmen vb.) kurum kimlik karti ile birlikte görev belgesini ibraz etmek kaydiyla bu hükümden muaf tutulacaktir.
 
  • Kendisi veya esinin, vefat eden birinci derece yakininin ya da kardesinin cenazesine katilmak için veya cenaze nakil islemine refakat etmek amaciyla herhangi bir cenaze yakininin e-Devlet kapisindaki Içisleri Bakanligina ait e-BASVURU veya ALO 199 sistemleri üzerinden yapacaklari basvurular (yaninda akraba konumundaki 9 kisiye kadar bildirimde bulunabilecektir) sistem tarafindan vakit kaybetmeksizin otomatik olarak onaylanarak cenaze yakinlarina gerekli seyahat izin belgesi olusturulacaktir.

Cenaze nakil ve defin islemleri kapsaminda basvuru yapacak vatandaslarimizdan herhangi bir belge ibrazi istenilmeyecek olup Saglik Bakanligi ile saglanan entegrasyon üzerinden gerekli sorgulama seyahat izin belgesi düzenlenmeden önce otomatik olarak yapilacaktir.

2.2- Zorunlu Hal Sayilacak Durumlar;
 
  • Tedavi oldugu hastaneden taburcu olup asil ikametine dönmek isteyen, doktor raporu ile sevk olan ve/veya daha önceden alinmis doktor randevusu/kontrolü olan,
  • Kendisi veya esinin, hastanede tedavi gören birinci derece yakinina ya da kardesine refakat edecek olan (en fazla 2 kisi),
  • Bulundugu sehre son 5 gün içerisinde gelmis olmakla beraber kalacak yeri olmayip ikamet ettikleri yerlesim yerlerine dönmek isteyen (5 gün içinde geldigini yolculuk bileti, geldigi araç plakasi, seyahatini gösteren baskaca belge, bilgi ile ibraz edenler),
  • ÖSYM tarafindan ilan edilmis merkezi sinavlara katilacak olan,
  • Askerlik hizmetini tamamlayarak yerlesim yerlerine dönmek isteyen,
  • Özel veya kamudan günlü sözlesmeye davet yazisi olan,
  • Ceza infaz kurumlarindan saliverilen,
Kisilerin zorunlu hali bulundugu kabul edilecektir.

2.3- Vatandaslarimiz, yukarida belirtilen zorunlu hallerin varligi halinde bu durumu belgelendirmek kaydiyla; e-devlet üzerinden Içisleri Bakanligina ait E-BASVURU ve ALO 199 sistemleri üzerinden Valilik/Kaymakamlik bünyesinde olusturulan Seyahat Izin Kurullarindan izin almak kaydiyla seyahat edebileceklerdir. Seyahat Izin Belgesi verilen kisiler seyahat süreleri boyunca sokaga çikma kisitlamasindan muaf olacaktir.

2.4- Tam kapanma sürecinde seyahat izin taleplerinde yasanabilecek artis göz önünde bulundurularak Vali ve Kaymakamlarimizca yeterli sayida personel görevlendirilmesi basta olmak üzere seyahat izin taleplerinin hizli bir sekilde degerlendirilerek karara baglanabilmesi için her türlü tedbir alinacaktir.

2.5- Belirtilen dönem içerisinde uçak, tren, gemi veya otobüs gibi toplu ulasim araciyla seyahat edecek kisilere biletleme islemi yapilmadan önce mutlaka seyahat izin belgesinin olup olmadigi kontrol edilecek, geçerli bir seyahat izninin bulunmasi halinde biletleme islemi gerçeklestirilecektir.

Uçak, tren, gemi veya otobüs gibi toplu tasima araçlariyla yapilacak seferlerde yolcularin araçlara kabulü öncesinde HES kodu sorgulamasi muhakkak yapilacak ve tanili/temasli gibi sakincali bir durumun olmamasi halinde araca alinacaktir.

2.6- Sehirler arasi faaliyet gösteren toplu tasima araçlari (uçak hariç); araç ruhsatinda belirtilen yolcu tasima kapasitesinin %50’si oraninda yolcu kabul edebilecekler ve araç içindeki yolcularin oturma sekli yolcularin birbirleriyle temasini engelleyecek (1 dolu 1 bos) sekilde olacaktir.
 
3. Tam kapanma sürecinde saglik, güvenlik, acil çagri gibi kritik görev alanlari hariç olmak üzere kamu kurum ve kuruluslarinda hizmetlerin sürdürülebilmesi için gerekli olan asgari personel seviyesine düsülecek (asgari personel seviyesi toplam personel sayisinin % 50’sini asmayacak ölçüde) sekilde uzaktan veya dönüsümlü çalismaya geçilecektir.

Bu dönemde;
 
  • Uzaktan ve dönüsümlü çalismaya tabi kamu personeli, herhangi bir özel muafiyete sahip olmamalari nedeniyle diger vatandaslarimizin tabi oldugu esaslar haricinde ikametlerinden ayrilmayacaklardir.
  • Kamu kurum ve kuruluslarinin hizmet binalarinda/yerlerinde görev alacak kamu personeli için yetkili yönetici tarafindan bu durumu ortaya koyan görev belgesi düzenlenecek ve görevli oldugu zaman dilimi içerisinde ikameti ile is yeri arasindaki güzergahla sinirli sekilde muafiyete tabi olacaktir.

4. Iller arasi hareketliligin zorunlu oldugu mevsimlik tarim isçileri, hayvancilik ve aricilik faaliyetlerinde salginla mücadele kosullarina uygun hareket edilebilmesi için Tarim ve Orman Bakanliginin koordinasyonunda valilikler tarafindan gerekli tedbirler es zamanli olarak alinacak, bu baglamda mevsimlik tarim isçilerinin iller arasi hareketliligi ile konaklayacaklari alanlarda alinacak tedbirler ve iller arasi hayvancilik ve aricilik faaliyetleri konusunda Bakanligimizca yeni bir Genelge yayimlanincaya kadar 03.04.2020 tarih ve 6202 sayili Genelgemizde belirlenen esaslara göre hareket edilecektir.

5. Tam gün uygulanacak sokaga çikma kisitlamasi tedbirinin konut sitelerinde de uygulanmasini temin etmek amaciyla site yönetimlerine sorumluluk verilecek, site içerisinde izinsiz sekilde disari çikan kisilerin (özellikle çocuklarin ve gençlerin) ikametlerine dönmeleri konusunda uyarilmalari saglanacaktir.

6. Sokaga çikma süresi boyunca sokak hayvanlarinin beslenmelerine özel önem verilecek, bu kapsamda Vali/Kaymakamlar tarafindan yerel yönetimler, ilgili kamu kurum ve kuruluslari ile gerekli koordinasyon tesis edilerek sokak hayvanlarinin beslenmeleri için gerekli tedbirler alinacak, bu amaçla basta hayvan barinaklari olmak üzere park, bahçe, orman gibi sokak hayvanlarinin dogal
yasam alanlarina düzenli olarak mama, yem, yiyecek ve su birakilmasi saglanacaktir.


7. Denetim Faaliyetlerinin Etkinliginin Artirilmasi


7.1- Tam kapanma döneminde kolluk kuvvetlerinin tam kapasiteyle denetim faaliyetlerine katilimi saglanacak, özellikle sokaga çikma ile sehirler arasi seyahat kisitlamalari basta olmak üzere kolluk kuvvetleri tarafindan kapsamli, genis katilimli, etkili ve sürekli denetim faaliyetleri planlanarak uygulamaya geçirilecektir.

7.2- Sokaga çikma kisitlamalari sirasinda;
 
 
  • Muafiyet taninan is yerlerinde çalisildigina dair gerçege aykiri belge düzenlenmesi,
  • Özel saglik kuruluslarindan sahte randevu alinmasi,
  • Firin, market, bakkal, kasap, manav, kuruyemisçi veya tatlicilara çikis serbestisinin maksadini asan sekilde kullanimi (markete ailece gidilmesi gibi),
  • Çiftçi Kayit Belgesinin (ÇKS) amaç disi kullanilmasi gibi durumlarda muafiyetlerin giderek artan bir siklikla kötüye kullanildigi göz önünde bulundurularak, bu suistimallerin önlenmesi amaciyla kolluk kuvvetleri tarafindan her türlü tedbir alinacak ve yapilacak denetimlerde bu hususlarin kontrolü özellikle saglanacaktir.

7.3- Sehirler arasi seyahat kisitlamasinin etkinliginin artirilmasi amaciyla sehirlerin tüm giris ve çikislarinda (iller arasi koordinasyon saglanmak kaydiyla) kontrol noktalari olusturulacak, kontrol noktalarinda görevlendirilecek yeterli sayida kolluk personeli (trafik ve asayis birimlerinden) marifetiyle toplu ulasim araçlariyla veya özel araçlarla yolculuk edenlerin seyahat izin belgelerinin olup olmadigi muhakkak tetkik edilecek ve geçerli bir mazereti/muafiyeti bulunmayan kisilerin sehirler arasi seyahatlerine izin verilmeyecektir.

7.4- Tam gün sokaga çikma kisitlamasi uygulanacak olan tam kapanma döneminde, vatandaslarimizin sadece temel ihtiyaçlarinin giderilmesi amaciyla açik tutulacak firin, market, bakkal, kasap, manav, kuruyemisçi ve tatlici gibi is yerlerinin çevresinde gerekli kontrollerin yapilabilmesi için yeterli sayida kolluk personeli görevlendirilecek; yürütülecek devriye ve denetim faaliyetlerinde, bu is yerlerinin kurallara uyup uymadiklari ile vatandaslarimizin bu is yerlerine gidislerinde araç kullanmama ve ikametlerine en yakin yere gitme kuralina riayet edip etmedikleri kontrol edilecektir.
 

EK: Sokaga Çikma Kisitlamasindan Muaf Yerler ve Kisiler Listesi


Sokaga çikma kisitlamalarinin uygulanacagi günlerde istisna kapsaminda oldugunu belgelemek ve muafiyet nedeni/güzergahi ile sinirli olmak kaydiyla;

1. TBMM üyeleri ve çalisanlari,
2. Kamu düzeni ve güvenliginin saglanmasinda görevli olanlar (özel güvenlik görevlileri dâhil),
3. Zorunlu kamu hizmetlerinin sürdürülmesi için gerekli kamu kurum ve kuruluslari ile isletmeler (Havalimanlari, limanlar, sinir kapilari, gümrükler, karayollari, huzurevleri, yasli bakim evleri, rehabilitasyon merkezleri, PTT vb.), buralarda çalisanlar ile ibadethanelerdeki din görevlileri, Acil Çagri Merkezleri, Vefa Sosyal Destek Birimleri, Il/Ilçe Salgin Denetim Merkezleri, Göç Idaresi, Kizilay, AFAD ve afet kapsamindaki faaliyetlerde görevli olanlar ve gönüllü olarak görev verilenler, cemevlerinin dede ve görevlileri,
4. Kamu ve özel saglik kurum ve kuruluslari, eczaneler, veteriner klinikleri ve hayvan hastaneleri ile buralarda çalisanlar, hekimler ve veteriner hekimler,
5. Zorunlu saglik randevusu olanlar (Kizilay'a yapilacak kan ve plazma bagislari dahil),
6. Ilaç, tibbi cihaz, tibbi maske ve dezenfektan üretimi, nakliyesi ve satisina iliskin faaliyet yürüten is yerleri ile buralarda çalisanlar,
7. Üretim ve imalat tesisleri ile insaat faaliyetleri ve bu yerlerde çalisanlar,
8. Bitkisel ve hayvansal ürünlerin üretimi, sulanmasi, islenmesi, ilaçlanmasi, hasadi, pazarlanmasi ve nakliyesinde çalisanlar,
9. Tarimsal üretime iliskin zirai ilaç, tohum, fide, gübre vb. ürünlerin satisi yapilan is yerleri ve buralarda çalisanlar,
10. Yurt içi ve disi tasimacilik (ihracat/ithalat/transit geçisler dâhil) ve lojistigini yapan firmalar ve bunlarin çalisanlari,
11. Ürün ve/veya malzemelerin nakliyesinde ya da lojistiginde (kargo dahil), yurt içi ve yurt disi tasimacilik, depolama ve ilgili faaliyetler kapsaminda görevli olanlar,
12. Oteller ve konaklama yerleri ile buralarda çalisanlar,
13. Sokak hayvanlarini besleyecek olanlar, hayvan barinaklari/çiftlikleri/bakim merkezlerinin görevlileri/gönüllü çalisanlari ve 7486 sayili Genelgemizle olusturulan Hayvan Besleme Grubu üyeleri,
14. Ikametinin önü ile sinirli olmak kaydiyla evcil hayvanlarinin zorunlu ihtiyacini karsilamak üzere disari çikanlar,
15. Gazete, dergi, radyo, televizyon ve internet medya kuruluslari, medya takip merkezleri, gazete basim matbaalari, bu yerlerde çalisanlar ile gazete dagiticilari,
16. Akaryakit istasyonlari, lastik tamircileri ve buralarda çalisanlar,
17. Sebze/meyve ve su ürünleri toptanci halleri ile buralarda çalisanlar,
18. Ekmek üretiminin yapildigi firin ve/veya unlu mamul ruhsatli is yerleri, üretilen ekmegin dagitiminda görevli olan araçlar ile buralarda çalisanlar,
19. Cenaze defin islemlerinde görevli olanlar (din görevlileri, hastane ve belediye görevlileri vb.) ile birinci derece yakinlarinin cenazelerine katilacak olanlar,
20. Dogalgaz, elektrik, petrol sektöründe stratejik olarak faaliyet gösteren büyük tesis ve isletmeler (rafineri ve petrokimya tesisleri ile termik ve dogalgaz çevrim santralleri gibi) ile bu yerlerde çalisanlar,
21. Elektrik, su, dogalgaz, telekomünikasyon vb. kesintiye ugramamasi gereken iletim ve altyapi sistemlerinin sürdürülmesi ve arizalarinin giderilmesinde görevli olanlar ile servis hizmeti vermek üzere görevde olduklarini belgelemek sarti ile teknik servis çalisanlari,
22. Kargo, su, gazete ve mutfak tüpü dagitim sirketleri ve çalisanlari, 
23. Mahalli idarelerin toplu tasima, temizlik, kati atik, su ve kanalizasyon, karla mücadele, ilaçlama, itfaiye ve mezarlik hizmetlerini yürütmek üzere çalisacak personeli,
24. Sehir içi toplu ulasim araçlarinin (metrobüs, metro, otobüs, dolmus, taksi vb.) sürücü ve görevlileri,
25. Yurt, pansiyon, santiye vb. toplu yerlerde kalanlarin gereksinim duyacagi temel ihtiyaçlarin karsilanmasinda görevli olanlar,
26. Is sagligi ve güvenligi ile is yerlerinin güvenligini saglamak amaciyla is yerlerinde bulunmasi gerekli olan çalisanlar (is yeri hekimi, güvenlik görevlisi, bekçi vb.),
27. Otizm, agir mental retardasyon, down sendromu gibi “Özel Gereksinimi” olanlar ile bunlarin veli/vasi veya refakatçileri,
28. Mahkeme karari çerçevesinde çocuklari ile sahsi münasebet tesis edecekler (mahkeme kararini ibraz etmeleri sarti ile),
29. Yurt içi ve yurt disi müsabaka ve kamplara katilacak olan milli sporcular ile seyircisiz oynanabilecek profesyonel spor müsabakalarindaki sporcu, yönetici ve diger görevliler,
30. Bankalar basta olmak üzere yurt çapinda yaygin hizmet agi olan kurum, kurulus ve isletmelerin bilgi islem merkezleri ile çalisanlari (asgari sayida olmak kaydiyla),
31. ÖSYM tarafindan ilan edilmis merkezi sinavlara katilacagini belgeleyenler (bu kisilerin yanlarinda bulunan es, kardes, anne veya babadan bir refakatçi) ile sinav görevlileri,
32. Il/Ilçe Umumi Hifzissihha Kurullarinca izin verilen, sehirler arasi karayollari kenarinda bulunan dinleme tesislerinde yer alan yeme-içme yerleri ve buralarda çalisanlar,
33. Zorunlu müdafi/vekil, durusma, ifade gibi yargisal görevlerin icrasiyla sinirli kalmak kaydiyla avukatlar,
34. Dava ve icra takiplerine iliskin yapilacak zorunlu is ve islemler için adliyelere gitmesi gereken taraf veya vekilleri (avukat) ile mezat salonlarina gidecek ilgililer,
35. Araç muayene istasyonlari ve buralarda çalisan personel ile araç muayene randevusu bulunan tasit sahipleri,
36. Milli Egitim Bakanligi EBA LISE TV MTAL ve EBA platformunda yayinlanmak üzere Bakanliga bagli mesleki ve teknik ortaögretim okul/kurumlarinda çalismalari devam eden uzaktan egitim video çekimi, kurgu ve montaj faaliyetlerini yürütmekte olan ya da söz konusu çalismalarin koordinasyonunu saglayan personel,
37. Profesyonel site yöneticileri ile apartman/site yönetimince düzenlenen görevli olduklarina dair belgeyi ibraz etmek ve ikametleriyle görevli olduklari apartman veya sitelere gidis-gelis güzergâhiyla sinirli olmak kaydiyla apartman ve sitelerin temizlik, isinma vb. islerini yerine getiren görevliler,
38. Is yerinde bulunan hayvanlarin günlük bakim ve beslenmelerini yapabilmek için ikamet ile is yeri arasindaki güzergâh ile sinirli olmak kaydiyla evcil hayvan satisi yapan is yerlerinin sahipleri ve çalisanlari,
39. Sadece yaris atlarinin bakim ve beslenmelerini ve yarislara hazirlik antrenmanlarini yapmak ve ikamet ile yaris ya da antrenman alani arasindaki güzergâhla sinirli kalmak kaydiyla at sahipleri, antrenörler, seyisler ve diger çalisanlar,
40. Sadece ilaçlama faaliyetleri için zorunlu olan güzergâhlarda kalmak ve bu durumu belgelemek kaydiyla is yerlerinin hasere ve diger zararli böceklere karsi ilaçlamasini yapan firmalarda görevli olanlar,
41. Muafiyet nedenine bagli olmak ve ikametlerinden is yerlerine gidis/gelisleri ile sinirli olmak kaydiyla serbest muhasebeciler, serbest muhasebeci mali müsavirler, yeminli mali müsavirler ile çalisanlari,
42. 10.00-16.00 saatleri arasinda sayilari banka yönetimlerince belirlenecek sekilde sinirli sayida sube ve personel ile hizmet verecek olan banka subeleri ile çalisanlari,
43. Nöbetçi noterler ile buralarda çalisanlar.